Onderzoek onder consumenten naar prijsvermelding in de reisbranche
De ACM heeft samen met de ANWB, Belvilla en Europarcs onderzoek gedaan onder consumenten hoe reisaanbieders prijzen op hun website goed kunnen tonen. Deze bedrijven hebben in overleg met gedragsdeskundigen van de ACM klantonderzoek en A/B onderzoek uitgevoerd. Deze onderzoeken bevestigden onderzoek, uitgevoerd door Motivaction in opdracht van de ACM, waaruit bleek dat klanten graag aan het begin van het boekingsproces willen weten wat de totale kosten zijn.
Documenten
We doen ons best om documenten toegankelijk te maken.
Helaas lukt dat niet altijd.
Kunt u de tekst van een document op onze website niet lezen met een schermlezer of kunt u de kleuren van grafieken niet onderscheiden?
Stuur ons een email.
We nemen binnen een week contact met u op.
En we proberen u binnen 4 weken een toegankelijke versie te sturen.
Zie ook
- 08-08-2023 ACM: prijsvermelding bij pakketreizen moet duidelijker
- 15-11-2022 Aanbieders vakantiehuizen vermelden prijzen voortaan inclusief verplichte kosten
- 04-05-2022 Uitgangspunten prijstransparantie onvermijdbare bijkomende kosten reisbranche
- 20-01-2022 Reisbranche moet prijzen inclusief bijkomende kosten vermelden