Acm.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer over cookies

Besluit over de aangepaste tarieven en voorwaarden van Schiphol per 1 april 2023

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de klachten afgewezen van luchtvaartmaatschappijen over de aangepaste luchthaventarieven die Schiphol met ingang van 1 april 2023 hanteert. De klachten zijn onder meer gebaseerd op de lange wachtrijen bij de beveiligingscontrole in 2022, die voornamelijk ontstonden door personeelstekort. De ACM heeft verzocht om inzage in de maatregelen die Schiphol heeft genomen om de kwaliteit van de dienstverlening te herstellen. Schiphol verwacht dat deze maatregelen, die vooral het personeelsbeleid betreffen, in voldoende mate de kwaliteit zullen herstellen. Op basis hiervan heeft de ACM geoordeeld dat de aangepaste tarieven van Schiphol niet onredelijk zijn.


Documenten

We doen ons best om documenten toegankelijk te maken. Helaas lukt dat niet altijd. Kunt u de tekst van een document op onze website niet lezen met een schermlezer of kunt u de kleuren van grafieken niet onderscheiden? Stuur ons een email. We nemen binnen een week contact met u op. En we proberen u binnen 4 weken een toegankelijke versie te sturen.

Zie ook

Meer in deze zaak