Lasten onder dwangsom in zaken 4alltickets, Tickets4events, Budgetticket en Worldticketshop
De Consumentenautoriteit heeft aan vier bedrijven die online toegangskaarten voor concerten en (sport-)evenementen doorverkopen lasten onder dwangsom opgelegd, omdat zij de regels omtrent de informatievoorziening aan consumenten onvoldoende naleven. De Consumentenautoriteit eist dat zij hun websites aanpassen op punten als:
- het vermelden dat het om doorverkochte tickets gaat
- het informeren van consumenten over de mogelijke risico's die zij hierdoor kunnen lopen
- het op de juiste manier vermelden van de prijs
- het vermelden van de gegevens over het bedrijf dat achter de website zit.
Het betreft de volgende vijf websites:
- 4alltickets.nl
- Tickets4events.nl
- Budgetticket.nl
- Onlineticketshop.nl
- Worldticketshop.nl
Als zij de aanpassingen niet tijdig doorvoeren, verbeuren zij dwangsommen tot EUR 5000,- per week per overtreding tot een maximum van EUR 100.000,- per overtreding. De bedrijven hebben toegezegd de vereiste aanpassingen te zullen doorvoeren.
Budgetticket.nl en Worldticketshop.nl hebben bezwaar aangetekend tegen de lasten onder dwangsom.
Bijlagen
Zie ook
- 01-12-2014 Uitspraak CBb in hoger beroep in de zaak Budgetticket B.V. en Worldticketshop B.V.
- 14-02-2013 Uitspraak rechtbank Rotterdam op het beroep in de zaak Budgetticket B.V. en Worldticketshop B.V.
- 13-05-2011 Besluit op bezwaar tegen openbaarmaking in de zaken Budgetticket B.V. en Worldticketshop B.V
- 13-05-2011 Besluit op bezwaar (met BAC) in de zaken Budgetticket B.V. en Worldticketshop B.V.
- 22-12-2010 Consumentenautoriteit dwingt opnieuw websites die toegangskaarten doorverkopen tot aanpassingen
- 13-09-2010 Consumentenautoriteit dwingt websites die toegangskaarten doorverkopen tot aanpassingen