Acm.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer over cookies

ACM: Loek Warmte (voorheen Vestia) heeft maatregelen genomen om problemen warmtenet op te lossen

Loek Warmte (voorheen Vestia Energie) heeft maatregelen genomen om te zorgen dat haar warmtenet in de Haagse wijk Duindorp goed werkt. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft Vestia in 2022 meerdere lasten onder dwangsom (LOD’s) opgelegd om te zorgen dat problemen voor bewoners werden opgelost. Uit onderzoek van de ACM blijkt dat Loek Warmte/Vestia Energie alle opgelegde maatregelen inmiddels heeft uitgevoerd.

De ACM heeft destijds opgetreden tegen Vestia Energie/Loek Warmte omdat bewoners lange tijd problemen hadden met de warmtevoorziening. De bewoners hadden last van storingen omdat de filters in de warmtepomp verstopt raakten door vuil in het water van het warmtenet van Vestia Energie. De ACM had Vestia Energie/Loek Warmte daarom opgedragen om de filters schoon te maken en een herstelplan op te stellen om te zorgen voor een betrouwbare levering van warmte. Ook moest het bedrijf verbruikers voortaan een duidelijke jaarnota sturen waarop zij kunnen zien hoeveel gigajoules (GJ) warmte zij hebben afgenomen.

Omdat Loek Warmte/Vestia Energie aan alle lasten voldoet hoeft het bedrijf geen dwangsom te betalen en rondt de ACM het onderzoek af. De ACM blijft er op toezien dat het bedrijf op een betrouwbare manier warmte blijft leveren.

Zie ook